Reklamasjon og angrerett

Reklamasjon

Er det feil på varene, eller har vi sendt deg feil varer, så sender vi deg i tilfelle nye uten ekstra omkostninger. I slike tilfeller betaler vi også returfrakten. Slik gjør du:

1. Så snart du oppdager feilen logger du deg inn på din konto, og klikker på ordren det gjelder. Der finner du en knapp hvor det står: Be om erstatning eller refusjon. Klikk på denne og fyll ut skjemaet.
2. Når det er avklart at det er en feil eller mangel som faller inn under reklamasjon, vil vi sende deg et brev med en ferdig frankert konvolutt du kan bruke for å returnere varen.
3. Ved reklamasjon vil vi først se om det er mulig å reparere feilen på varen. Hvis dette ikke er mulig, erstattes reklamasjonen med en ny vare.
4. Fordamperhoder og tanker regnes som forbruksvarer og erstattes kun hvis produktet er defekt eller har mangler ved ankomst til kunden. Det samme gjelder e-juice. Vi erstatter ikke e-juice om forseglingen på flasken er brutt. Dog gjelder angrefristloven også her, såfremt produktene sendes tilbake uåpnet og uten brutt forsegling.

MERK: Vi bytter ikke inn reklamasjoner i andre varer. Du vil motta et tilsvarende produkt som det som er bestilt, såfremt dette ikke er gått ut av produksjon. Da vil du motta tilsvarende ny modell. Gjelder det et utgått produkt som ikke lenger er i vårt sortiment, kan du fritt velge en annen modell i samme prisklasse, eller få beløpet refundert.
Skulle det ikke være mulig å erstatte varen eller hjelpe på andre måter, får du pengene tilbake senest innen 30 dager. Ved reklamasjon der det blir aktuelt med tilbakebetaling, kan det bli gjort en avkortning på varens verdi, i henhold til kjøpsloven. Dersom det skulle oppstå uenighet om feil/mangel faktisk er å regne som Reklamasjon, forplikter Dampskyen seg til å forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet, og å følge Forbrukertvistutvalgets beslutninger.

Bruk av produktene

Dampskyen tar ikke ansvar for skader eller ulykker som oppstår grunnet feil eller uansvarlig bruk av våre produkter, eller kombinasjon av produkter. Kunden er selv ansvarlig for å følge anbefalinger og advarsler ved bruk. Benytt kun godkjente batterier i dine mods og e-sigaretter.

Retur og angrerett

Vi følger standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Kjøp i nettbutikken kan sendes i retur innen 14 dager fra du mottok varene ved bruk av angrefristen. Hvis du angrer på kjøpet, koster det deg bare returfrakten. Varene må være ubrukte, og originalemballasjen skal medfølge uskadet. Ta gjerne en titt på våre salgsbetingelser hvor du finner mer utfyllende informasjon om lover og regler knyttet til dette.

Batteri, tanker, e-juice og fordamperhoder anses som forbruksvarer, og garanti/reklamasjon gjelder kun hvis produktene er i ustand eller skadet ved ankomst. Dog gjelder angrefristloven også her, såfremt produktene sendes tilbake uåpnet og uten brutt forsegling.

Slik gjør du:
Send varen/varene du angrer på til returadressen under, sammen med kopi av ordrebekreftelsen/fakturaen. Skriv på fakturaen at du ønsker å benytte angreretten. Du betaler returfrakten.

Returadresse:

NettXpress
Fridtjof Nansens vei 54 D
1472 Fjellhamar